Sunday, September 24, 2006

Söndagsmelankoli

Huset är stilla och tyst och bara datorn brusar, men även den försiktigt. Utanför har föreningen städdag och jag gömmer mig inomhus, skräckslagen inför det offentliga fördömandet som det (antagligen inte alls) skulle innebära att gå ut utan att delta. Läser bok bland kuddar och fastnar, fastnar långt bort, så uppslukad som jag inte har varit sen jag läste på min säng i Ulembwe. Tänkte skriva lite, men kanske inte. Tänkte gå på bio, men kanske inte. Fika med Anna, chokladtårteresterna från igår, gott, med hallonsås.

3 comments:

Anonymous said...

Du kan få hjälpa mig med ett dilemma. Jag misstänker att jag är lite förtjust i en flicka. Samtidigt misstänker jag att hon kan ha nyliberala värderingar. Vad ska jag göra? /Undrande 81:a.

emelie said...

fråga henne rakt ut, och ha en bra diskussion!

Anonymous said...

Du är så klok. Jag ska aldrig försöka provocera dig igen.