Tuesday, August 07, 2007

empan funderar över gener

I've got the underläpp! Inte vilken underläpp som helst utan min morfars jagtänker/jagmuttrar/jagsurar-underläpp. Varför har jag aldrig sett det förut? Jag har liksom trott att de smått neurotiska hedénska generna helt enkelt fick ge vika för de mer jordnära eklundska. (fast egentligen är det kanske de olssonska som var neurotiska och inte de hedenska. och de pettersonska är kanske egentligen mer dominerande än de eklundska, jag har ju inte eklundnäsan ändå)

Jag såg min lillebror igår för första gången på kanske en och en halv månad och konstaterade att han ser ut som en blandning av mig och min styvsyster. och som min kusin.

en och annan hävdar att jag och syrran är lika. det är helt galet. hon är sådär olssonskt liten och späd med en släng bortdöende rödhårighet som är helt annorlunda än min. den enda likheten är det färgade röda håret.

Skaffa dig ett liv emelie, det är sommar ute! Okej då.

1 comment:

S. said...

Det är först imorrn vi ska ta itu med livet... ;)