Tuesday, June 13, 2006

Emelie, the städgeneral

alla ni som känner mig vet att jag är en katastrof när det gäller städning. vad händer då när jag för andra terminen i rad är städgeneral för slutstädningen? jo, jag förvandlas till tidernas städfascist, domderar, planerar, låter ingen gå förrän alla är klara. samtidigt som jag ogenerat erkänner att jag under de närmaste dagarnas städning knappast tänker vara den första som erbjuder sig att göra det tyngsta. helt enkelt kommer mina alla sämsta sidor fram, till på köpet i kombination; maktfullkomlighet kombinerat med lathet, var glada att ni inte är i färnebo de närmaste dagarna!

7 comments:

S. said...

Hur går det med städandet? Har någon begått myteri än?

emelie said...

nä, alla jobbar på bra, de är mutade med hallonsmoothies och godis.

S. said...

Det låter ju ganska okej att slava under de förhållandena en begränsad tid...

emelie said...

jo, men nu är disken kvar och hälften har försvunnit och den andra hälften jobbar som fan, så jag ska ta ett ryck till... förresten, om du kan tänka dig en begränsad tid, kanske en gång i veckan, så får du gärna komma och städa för smoothies och godis!

S. said...

haha, you wish! vill nog inte städa hos nån annan. speciellt inte under nån annan general än mig själv. one woman army, du vet. ;) men hallonsmothie låter väldigt gott. kan jag inte få en ändå om jag är snäll bara?

emelie said...

jodå, eller kanske mango och kiwi...

S. said...

Låter som att det funkar det med! :D