Sunday, June 18, 2006

Hos Mamma

Mina småsyskon kilar ut och in, är ute halva nätterna, jag är hemma och går och lägger mig tidigt. Jag har tråkigt. En dag på landet idag, har målat sommarstuga, åkt en sväng med mamma till kyrkogården, tittat på klanraden av gravar. Sen nu, söndagkväll, vin och min dator (som ska följa med mig hem snart på onsdag, äntligen) och mycket stor lust, som vanligt, att vara där jag är alldeles för lite, i Uppsala, på en uteservering. Jag och Karin var på Taket häromdagen och åt rödbetsrisotto och åh! vad gott det var.
På onsdagen far jag i alla fall tillbaka till stan, men ska börja jobba redan på kvällen och är borta en vecka till. Sen sen sen ska mitt liv äntligen börja. Det är lite som på gymnasiet, då spenderade jag mycket tid med att drömma om det som skulle komma sen, och inte nu. Och med samma älv utanför mitt fönster, och med samma fiskmåsar (eller kanske deras farfäder, jag vet inte hur länge fiskmåsar lever) skrikande runt huset.

2 comments:

S. said...

Hm, så då hinner man inte träffa dig på ett tag? Jag åker norrut på torsdag kväll. Om du inte hinner säga lite hej på onsdag så får vi ta och ses när vi slutat jobba båda två och återvänt till livet. Vi borde filosofera vidare över Köpenhamn!

emelie said...

nä, på onsdag har jag ju mor och bror med mig... men ja, köpenhamn sen!