Thursday, June 01, 2006

medan jag skriver min slutrapport...

idag har mitt kollektiv haft sådana där fina diskussioner om feminism och bistånd och allt möjligt som vi så sällan har men som vi borde ha hela tiden (med tanke på att vi befinner oss på färnebo...). Imorgon ska de självutnämnda surtanterna, det vill säga jag och min vän johanna, prata om systerskap, dess problem, och feminismens möjligheter med hela klassen. Jag är peppad som tusan på att få förklara vad jag tycker!

Solen lyser äntligen över Österfärnebo och kanske kanske blir det sommar snart. Jag skulle gärna vara hemma i min lägenhet och dricka vin och lyssna på musik och prata med alla där innan ni beger er bort från stans sommartristess. Själv ser jag fram emot att vandra på varma asfaltgator och fundera på allt som man kan göra nästa sommar, för då kommer jag ha pengar, körkort och superbra planer!

3 comments:

S. said...

Ja, du får komma hem nångång så vi hinner ses. :P Du ska inte med på Laleh i universitetsaulan 25/8 förresten? Jag börjar få ihop ett litet gäng.

emelie said...

jo, jag tror att jag och karin nog är på...

S. said...

Hehe, just ja...ni fick ju aldrig se henne sist. Platserna är av någon outgrundlig anledning onumrerade, så det är bara att boka på Ticnet och köpa. Står "ledigt" fortfarande, men vänta inte för länge. Jag och min kompis Hanna och Linn har definitivt bestämt oss och jag fixar nog dom biljetterna i veckan. (Hör av dig om du vill att jag ska fixa åt er också, du som är lite fast i obygden.) Sen ska ev. Lena med och hennes kompis Malin ska med och ev nån kompis till henne.

Så, jobbigt med onumrerat men väldigt smidigt eftersom jag då slipper leka samordnare alltför mycket haha.