Thursday, October 19, 2006

från en mörknande läsesal

I helgen får jag besök av mitt nära förflutna. I färnebo finns just nu Mr Haule, rektorn på Ulembwe FDC, och nu i helgen kommer han till Uppsala. Vi har sporadisk och artig kontakt och det kan nog bli jättetrevligt. Om inte allt det där andra, det som jag stoppar undan långt in, det som handlar om hur förtvivlat jobbigt det var de sista veckorna i Tanzania, om inte det bubblar upp och tar över, om inte det ens är i närheten, då kommer det att bli bra.

Annars lovordar jag universitetets trådlösa internet, som finns både på carolina och på mitt jobb och teater Lacrimosa som är asbra och fick mig att skratta så att tårarna sprutade idag!

På det stora hela är det nog en bra dag. (man vet ju aldrig förrän efteråt)

Nu ska jag gå hem och äta potatis och blomkål och vegschnitzel. (stavas det verkligen så tyskt?)

2 comments:

S. said...

Ja jag tror faktiskt att det gör det. Hoppas det går bra med Tanzania! Själv är jag på Alnö nu. Begravning imorrn.

Kram!

Anonymous said...

Schnitzel. Ett 0nt ord! Jag hade tyska-tenta igår. Sen gick det som det gick.