Tuesday, October 31, 2006

snö

Det där vita där ute på gräsmattan, det är snö. Det tog en liten stund att förstå. Den ligger kvar, fast det regnar på den. Det måste betyda att det är vinter. okej då, att det är vinter och att jag är sjuk måste betyda att jag inte ska gå utanför dörren idag. Mycket logisk slutledning. Så, hemma blir det, jag återfinns vid köksbordet skrivande pm om det moderna samhället och den autonoma individen och konstruktionen av den andre som förutsättning för dem. Ifall det var någon som ville veta.

5 comments:

S. said...

Snö som regnar bort är så deprimerande. Skönt att jag sov så länge att det var överstökat när jag drog upp persiennerna. Å andra sidan blev jag väckt av Jehovas idag.

emelie said...

jag såg nu att det ska kanske bli mera snö inatt

S. said...

Mm jag har sett det med. Bara det inte bli slask...

emelie said...

snö it is

S. said...

Fast jag är lite kräsen. Jag vill helst ha stora lappvantar som sakta singlar mot marken. Inte den här blåsten... Men men, inget slask i sikte i alla fall! :D