Sunday, October 15, 2006

söndagsmanifest

Struktur, sällskap, diska, tvätta, motionera. Då fungerar det.

På gymnasiet hade jag och fina rishögen och det heliga mongot som motto att göra varje dag något som vi var rädda för. Det är dags att ta upp det igen.

Idag känner jag mig lite full i fan.

Jag ska jobba och hoppas på tusen tanter som jag älskar att se tillsammans med sina väninnor. Ni fina vänner som jag har, jag vill gå på bio på eftermiddagen på helgen med er när jag är sisådär sjuttiofem.

Jag ska träffa min far och fika eller äta mat och det är alltid trevligt.

Jag är en bra människa.

Kram.

3 comments:

Anonymous said...

Jag tänkte faktiskt på oss två som gamla tanter igår när jag gick hem från vår promenad bland villorna i Kåbo. Det var det där med villorna, de multnande trädgårdarna, äpplen och katt. Dricka kaffe och äta äppelkaka i ditt eller mitt tantkök. Ja. Det är ju inte så svårt att föreställa sig.

emelie said...

nä, förvånansvärt lätt faktiskt att se dig och mig som tanter!

S. said...

Tant Emelie och tant Karin. Hihi.