Sunday, December 31, 2006

för framtiden

Tror jag på nyårslöftets psykologi? Knappast. Men ändå, under nästa år finns det ett par saker som jag vet att jag ska göra, eller som jag helt enkelt måste göra, varsågoda!

1. Jag ska lära mig äta palsternackor. (de är inköpta, och ligger och väntar. Jag tror att det kan lyckas eftersom jag under det senaste året framgångsrikt lärt mig äta havregrynsgröt, banan och senap)

2. Jag ska ta min examen. "Bli färdig". Emelie sociologen på riktigt ska vandra på jorden.

3. (och här börjar det kanske svaja lite i verklighetsanknytningen) Jag ska skaffa mig ett jobb på riktigt.

4. Jag ska engagera mig mer och inte bara snacka så mycket. (ni vet all den där tiden som jag kommer att ha sen, när jag inte pluggar längre...)

Om jag sen också satte upp gardinerna som har legat och väntat sen juni, och blev lite bättre på att höra av mig till den ena och andra så vore det ju bra, men jag vet inte om jag vågar lova.

Gott nytt år!

3 comments:

Anonymous said...

Låter som rätt bra mål för nästa år :) Ha så himla kul ikväll, gott nytt år!

S. said...

Gott nytt år! Och du, palsternackor är inte så tokigt faktiskt. Har jag för mig.

Anonymous said...

Skulle gärna ses, men jag är nu på väg till Falun. Ska åka på äventyrsbad med barnen och vara en trevlig moster :)