Sunday, December 03, 2006

söndag förmiddag i sängen

En stor fördel med att bo själv är att jag kan äta i sängen hur mycket jag vill. Så det gör jag. Smulor under kudden, tallrikar under sängen och, som nu, filtallriken och vattenglaset bredvid mig. Det gillar jag.

Jag njuter, från sängen, av min välstädade lägenhet (kanske inte enligt mamma, men enligt mig) och tänker att det är lika bra att stanna i sängen ett tag till, annars kommer jag bara att stöka ner.

Förhoppninsvis så har min fina vän i floggan piggat på sig så pass mycket snart att vi kan bege oss till stan och konsumera masskultur hos den stora onda biojätten. Jag gör sånt ibland, mellan moralkakorna och brandtalen. Men vem kan motstå tanken på Marie Antoinette? Inte lilla emelie som hela sitt liv varit smått besatt av kostymfilm. Särskilt dagar som idag.

Igår var jag på julfest hos två andra fina filurer, och det var glitter och glögg och gran och lussekatter och tomtebloss i evighet. fantastiskt! alla fick ett uppdrag och mitt blev (och det var slumpen jag lovar!) att starta en upprörande konversation. Haha! Som klippt och skuret.

No comments: