Friday, December 01, 2006

julförberedelser

Igår kväll, just när jag hade tröttnat på bara vara, ringde telefonen. Jaha, tänkte jag, är det mamma eller pappa mån'tro? Svarade i alla fall, och fick frågan "skulle du hjälpa oss ikväll?" "Jo just det, ja såklart. Vart ska vi träffas?" "Kom hem till oss" Så jag begav mig, utrustad i mörka kläder och pannlampa i fickan. En kväll som började så rejält med raggmunk och drottningssylt fortsatte på leriga vägar och blöta fält. Vi såg ut en plats, tom på människor, bara några kids på cyklar som stack när vi kom. Vi famlade i mörkret och löven ett tag tills vi hittade rätt. Vi vaktade noga så att ingen passerade. Sen på vägen hem dolde vi oss på små stigar i mörkret för ordentliga hundägare, för att sista biten ta oss samman och hålla huvudet högt. Väl framme hade vi lyckats. Då var det bara pyntet kvar, ljus, kulor och glitter och allt som hör till, och granen står på sin plats i väntan på julen!

3 comments:

Anonymous said...

Hej Jul!Kolla in vad min Anna-Klara sysslar med, känns som din grej: http://annaklaraahren.blogspot.com/

Anonymous said...

Nämen em, har du varit ute och varit olaglig. Det var det värsta ;)

S. said...

Skam på torra land!