Sunday, November 12, 2006

göteborg

Jag börjar i slutet. Först blev jag less på världen när tåget var sent till enköping och jag skulle missa bussen hem och nästa gick om en timme. Sen blev jag fantastiskt glad när jag kom ut på andra sidan stationen och det stod en beställd buss där, tvärtom vad all information hade påstått, med en ängel till chaufför!

Ja sen då. En helg i göteborg, som började med en nunheadreunionkväll, och det var som den tiden i repris. Massor av öl, lite gräl, lite dans, lite gå hela vägen hem för att emelie är taxipuritan. (det regnade och är ganska långt) På det hela taget väldigt bra!

Sen två härligt sega dagar med världens bästa flodhästbarn och hoff och en fin fika innan tåget gick.

Mer helg tack!

2 comments:

Anonymous said...

Åh, visst är det längesen, men jag tror att jag minns det mesta. Jag tänkte på det igår faktiskt, hur skönt det kunde vara att bo i en stor stad där ett äventyr bara fanns en liten tågresa bort. Alla människor man mötte. Det var fint.

emelie said...

mm, men vad skönt det var att komma hem, slippa bo bland möss och skit och alltid åka jättelångt till jobbet och sen inte kunna göra allt det där man ville för att pengarna var slut