Friday, February 02, 2007

nu vill sig brödet igen

Det doftar nybakt bröd i mitt kök och kaffet lägger sig på plats någonstans mellan mage och skalle.

Är det helg nu? Nej, det är det inte. Igår gjorde jag ingenting, men försökte med mycket. Tekniska problem är väl en bra beskrivning. Den här dagen är planerad att ägnas åt uppsatsmetod. Metod på ett konstruktivt sätt. Som i hur jag ska gå till väga när jag skriver uppsats, och inte som i saker som jag aldrig kommer att ägna mig åt och som dessutom är tråkigare än regn på sin födelsedag. (och det där var riktat direkt till sociologiska institutionen i Uppsala som en konkret kritik till hur man tänker kring metodundervisning. Och oj vad det kändes skönt att skriva)

Ni som inte har några helgplaner, gå och se De andras liv på Fyris och förundras över hur en film som ska handla om stasi och kontrollsystemet om man kollar på affischen, i slutänden bara handlar om hur män offrar kvinnor. Det spelar ingen roll hur samhällssystemet ser ut, kvinnorna tar i alla fall den mesta skiten. Men det visste ni väl redan, så jag ska inte brandtala så här när det nästan är helg och trevligt och vi alla helst vill glömma världens jävligheter.

Mina helgplaner går ut på att låta mig inspireras som tusan av alla coola brudar på Feministiskt Forum på ABF i Stockholm. Jag ska jobba lite också, och göra en intervju. Och kanske hinna umgås lite där någonstans också.

No comments: