Thursday, January 18, 2007

Breven

När jag bodde i London, då skrev vi fortfarande brev till varandra mina vänner och jag. Grävde i en låda nu och hittade skatter från alla de fina. När slutade vi och varför? Tron på att "världen har blivit så mycket mindre nu" avvisar jag på alla sätt. Det är bara för att vi tror att vi ska höra av oss till varandra nu när det är så enkelt. Men det gör vi ju inte. och när man skriver ett brev, när jag skriver ett brev, då tänker jag ju, processar och delar med mig något som går inåt, gräver och tar ett steg framåt. När jag mailar säger jag hej. Räcker hej?

Annars ska jag färga håret snart, rött rött.

2 comments:

S. said...

Ibland räcker hej. Men jag håller med dig om att man inte ska glömma att skriva "på riktigt". Det var längesedan nu som jag skrev brev särskilt ofta. Men det hände nångång förra året och en jävla massa vykort har jag skickat genom åren. Många fler än jag någonsin fått. Jag gillar kort.

Rött rött kommer bli finfint!

Anonymous said...

Jag har brev nånstans. Kanske i nån låda i Lidhult. Jag har massa gamla mail med, allt innehållsmässigt är ganska kul men man kunde ju inte pyssla ihop sagan om ringen-kuvert.