Sunday, January 07, 2007

Telia

-Hej jag ringer från Com Hem, jag söker Jonatan...

-Tyvärr, han bor inte här.

-Nehej, ursäkta, tack så mycket.

En gång i tiden schabblade telia bort mig ur telefonkatalogen, jag har aldrig fått vara med fast abbonemanget alltid varit mitt. Åtminstone två gånger har jag pratat med telia som lovat att fixa till det, men nej. Fördelen är dock alla försäljare av olika slag som verkar noll intresserade av att prata med mig, som faktiskt bor här. Nu kan man ju fundera hur bra det här är eftersom mitt nummer är lite svårt att få tag i och eniro envist hävdar att på den här adressen och med det här telefonnumret
bor J. och inte jag. Jag är borttappad i systemet!

3 comments:

Anonymous said...

Haha. De kommer aldrig nå mig de jävlarna. Men detta är ju helt galet, vilken fars. Jag tror att allt måste skyllas på att staten sålde Televerket.

Anonymous said...

Halloj. Nu har jag pratat med Eniro och de skulle ändra sina uppgifter inom 48 timmar. De skyllde på Telia. Detta lär väl kanske inte hindra telefonförsäljare men det blir åtminstone rätt i katalogen får man hoppas.

emelie said...

tack, du är en pärla! nu kommer dock försäljarna vilja prata med mig istället, men jag ska öva på att säga nej. det är nog bäst att du börjar du med.