Friday, January 12, 2007

Dubbelbestraffning

Igår höll jag på att falla till föga, men L räddade mig över telefon från att gå ner i källaren och hämta tv:n, och istället bestämde jag mig för att skriva färdigt. Idag försöker jag komma igång med spss. Hur uttråkad kan man bli?
Förmiddagen försvann på något sätt medan jag läste intressanta blogginlägg. Mest Magnus Linton om Venezuela och Chàvez, som verkligen påminner hur viktigt det är med en demokratisk intern diskussion. Det kan bli så fel när ingen vågar kritisera, för att det är viktigare att stå enade. Men sen finns det helt klart ett moment av dubbelbestraffning i det också, i alla fall när det gäller mediernas tolkning av den feministiska rörelsen. Ena stunden är det okritiskt och dogmatiskt, men så fort det blir en diskussion så "kan de inte enas". Efter de senaste dagarnas skrivande om just mediernas beskrivningar av feminister är jag mest sugen att inta Maria-Pia Boëthius position att det bästa för politiska rörelser är att bojkotta medierna helt. Ungefär.

No comments: