Monday, January 08, 2007

Håll mig i handen nu!

Kom inte och säg att jag inte har försökt nu. Jag gick upp tidigt, det var förskräckligt mörkt och otäckt. Frukost, gröt och kaffe. Slog på datorn som stått i skamvrån mitt i rummet sen före jul och tänkte nu jäklar! Bestämde mig för att överge det gamla dokumentet och börja om från början, och tillbringade en och en halv timme med att läsa artiklar om feminister i DN och Expressen. Var helt redo att tackla all kodningsproblematik, och trodde till och med att jag kanske skulle kunna åstadkomma någon liten tabell. Men nej, fel nr 1, i demoversionen kan man bara koda i det första öppnade dokumentet, alltså jag skulle inte ha börjat om från början. Fel nr 2, Det första dokumentet är försvunnet. Jag ska andas djupt en stund, kanske laga lunch, och sen får jag väl kasta demon och hoppas på att jag får ladda ner en ny. Det här är en skitkurs!

Uppdatering: Det ordnade sig. Från helvetet till kanske inte himlen men åtminstone någon slags uthärdlighet.

1 comment:

S. said...

Du fixar det!