Saturday, March 17, 2007

lördag

Igår, precis som jag hade vant mig vid tanken av en fredagskväll med bara mig själv och kanske en bok och en kopp te och fått det att nästan kännas som om det var det jag hade valt om jag hade fått välja mellan allt i världen, precis då fick jag ett sms från en vän som bjöd på middag! Så istället vandrade jag ut till Berthåga och åt mat och spelade spel och var med om en sån där "alla känner alla i Uppsala-grej" som numera händer hela tiden.

När jag så småningom lämnade det trevliga sällskapet och så småningom hade somnat i min säng vaknade jag igen. Mina eurodiscoefterfestgrannar har vaknat igen efter vinterdvalan. Det bjöds på Linda Bengtzing, Kikki Danielsson, brölande män, och allmänt dunkadunka över hela gården. Nu ska jag ladda upp med deras adress och numret till störningsjouren bredvid sängen, och sen ska jag njuta av att lyssna till när nästa efterfest blir sådär obehagligt avbruten av otrevliga vakttyper. Hehe.

Jag funderar på att gå på bio. Jag funderar på att gå och se Jakten på lycka, men Will Smith. Jag funderar på att välja att göra det istället för att läsa någon av alla de fina bokreaböckerna som damp ner igår. Jag funderar på att ha ett allvarligt samtal med mig själv om detta. Jag skyller dock ifrån mig och lägger skulden på eurodiscoefterfestgrannarna, om inte de hade hållt mig vaken länge mitt i natten och således berövat mig min skönhetssömn och således fått mig på ett halvdumt och halvtjurigt humör skulle jag aldrig ha gjort ett sånt val. Typ.

4 comments:

Anonymous said...

Ja, klart att allt ska skyllas på eurodiscon...detta otyg! Brölande män är sällan bra det heller.

S. - utan något speciellt att skylla på

Anonymous said...

Jag känner mig helt asocial.. bara tentaplugga hela tiden. Men på fredag är den över! Skriver mellan 13-16, har du lust att ta en fika vid tre-halv fyra (skriver nästan aldrig längre än 1,5 h och nu är det bara 3 poäng)?

Anonymous said...

fika är bra, men det kan vara så att jag måste springa på stan och köpa present åt bror som fyller år. men å andra sidan kan man behöva fika då för att orka med fredagseftermiddag på stan

Anonymous said...

Haha. Du är ju ond. Som jag iofs visste.