Tuesday, March 13, 2007

Som att det händer nu

Det bubblar nu, obehagligt en del som jag inte vill veta av, produktivt kreativt uppsatsartat annat som gärna får komma ut. Det senare handlar om huruvida den förutsatta rörelsen mellan olika nivåer i uppsatsen är just hermeneutik. Jag tror det. Jag skrev en grymt bra mening idag, eller kanske var det tre. I stort var det hela uppsatsen. Det handlar om hur feministisk (grupp-)identitet konstrueras i samspelet mellan individ-, organisations- och rörelsenivå. Den identiteten vill jag sen behandla utifrån Frasers resonemang om social status. Voilá!

Jag åt vegsushi på Ippai Ippai, det var gott. Sällskapet trevligt. Och attans, jag glömde berätta om mina vårlökar, så jag gör det nu. Du, du skulle se mina vårlökar, de är uppe flera centimeter, och har fina gröna och gula och orangea små små stjälkar. Visst är jag duktig!

För övrigt verkar det vara juristtenta på gång igen, carolina fylls av dem i flock. Jag tycker flockar av vad som helst är läskiga. Jurister såväl som turister såväl som gräsänder. Till exempel.

4 comments:

Anonymous said...

Åh, jag fick liksom rysningar i hela kroppen när jag tänkte på en flock med gräsänder. tänkte skriva att dom är ju värst, men sen fick jag rysningar när jag tänkte på flockar med jurister och turister också.

emelie said...

hehe...pest eller kolera...eller fågelinfluensa...

Anonymous said...

Kajor är väl äckligare än gräsänder. Kajor kommer inte ens i flock, kajor kommer i svärm liksom.

Jag vill också ha sushi.

Anonymous said...

Du är duktig vännen. Allt går med lite vilja, det är den enda filosofi jag har med blommorna agentligen.