Saturday, March 31, 2007

räkning

Jag skulle vara duktig. När jag hade betalat en räkning i lagom tid bestämde jag mig för att öppna kuverten som kom häromdan och som jag visste inte skulle betalas än på ett bra tag. Det var bara det att på den ena fanns en anmärkning om en som förföll för över en månad sen. Skärpning bruden säger jag, skärpning!

Annars då? Jo jag antihistaminknarkar en aning och skriver upp al på min ständigt växande allergilista. Jag har även gjort en plan över våren och uppsatsen och kommit fram till att jag ska skriva tio sidor i veckan de närmaste tre veckorna. Det ska väl gå antar jag.

Det är kallare idag och det kändes skönt att ha jacka och vantar på sig i förmiddags när jag i goda vänners lag gjorde vaksalatorg. Vi hittade ett bord till bion och fikade på husvagnscaféet. Var lite snurrig sen när jag kom hem, men botade det med typ en och en halv liter vatten. Jag har äntligen köpt citron, så nu ska vätskebristen botas.

Det här var ju väldans intressant. Jag går och lagar mat istället.

1 comment:

Anonymous said...

Vad härligt det låter med Vaksalatorg..men jag antar att jag inte borde gå dit och köpa saker, borde snarare sälja saker...