Friday, March 16, 2007

resande

Idag har jag skrivit en hel del. Om sammanhanget som min uppsats måste finnas i, om uppfattningar om den feministiska rörelsen som den har varit i norden och lite annat. Bakom fliken "struktur" i min pärm samlas det allt fler papper med cirklar och streck på.

Igår feministpysslade jag med en skön samling människor som jag hoppas kommer att träffas igen. Feministiskt nätverkande (oooh jag avskyr ordet!) är bra och fantastiskt roligt!

Det är spännande hur jag följer min uppsats, hur den ger mig inspiration till engagemang och hur mina personliga möten med andra feminister ger nya perspektiv på uppsatsen. Även om alla karriäristiska intentioner med uppsatsskrivandet går om intet, är det en så utvecklande process jag har satt mig i att det inte spelar någon roll. Det gör det också uppenbart för mig hur viktigt det är att skriva uppsatser om något som man är intresserad av, hur mycket man har att vinna på det.

Det får nog vara helg nu, klockan är strax fyra, och även om det är härligt eftermiddagslugnt och solen ligger på så vackert så är det nog dags att lämna carolina och få en smula frisk luft och riktigt solsken. Det är ett intressant seminarium om makt och motstånd i kväll och imorgon som kanske ska få föräras av min närvaro också, vi får se.

1 comment:

S. said...

Jag har haft mitt röda träd på mig idag! :)