Tuesday, March 27, 2007

tack för idag, slut för idag

Efter flera timmars gloende, en längre paus med händerna djupt nere i balkonlådorna, och sen ytterliggare lite gloende, lossnade det en aning. Det är så enkelt när det faller på plats, när jag lyckas ställa rätt frågor till texten, och den svarar. Och då är jag inte så störd längre, som jag har varit de senaste dagarna, över att leva mitt liv på carolina. Det är ju lungt och skönt här så här framåt kvällen, och jag hittar musik på min dator som jag gillar bättre än på länge. Helst vill jag småsjunga på Bitch & Animals mest vulgära låt, men det skulle bli så fel. Eller ändå, tänk er om jag ställde mig upp i a-salen och stämde in i "from the D to the I to the L to the DO" högt och ljudligt. Skulle jag bli portad då?

Nu ska jag gå och se 12.08 Öster om Bukarest, jag tror att den är bra, jag tror att jag kanske kommer att få skratta. Jag vet att jag kommer att få trevligt sällskap. Mamma är lämnad hemma.

1 comment:

Anonymous said...

Jag tror nog att det behövs lite mer sånt på Carolina.