Thursday, May 17, 2007

bara tre dagar kvar nu

Jag säger det bara en gång: Min mor är en stjärna på korrekturläsning. Kanske världens bästa. Vi har tagit bort hundra komman ungefär.

Och jag fick beröm från min handledare. Det är bara småsaker kvar nu. Inte så att jag blir sysslolös i helgen, men jag har tid att andas i alla fall.

Efter klockan tio på måndag ska jag göra en massa saker. Ungefär det här:

* Göra rent min snuskiga dator. Vita datorer blir äckliga när man konstant äter vid (på?)dem.

* Plantera om mina tomater och ställa ut dem. De är förskräckligt långa och rangliga nu.

* Köpa ett par nya joggingskor. (heter det så?) De jag har har varit med i säkert tio år.

* Gå ut och springa så fort så att jag nästan stupar. (bara eken blommar över också)

* tvätta mina kläder och dammsuga min lägenhet. (att min mamma inte säger något när hon är här är mycket förvånande.) tack och lov har jag mycket yta att sprida lort på. jag kan hålla på ett tag.

* När jag har gjort allt det här, och kommit igång med en och annan rest också, då ska jag läsa en bok. Och andas.

No comments: