Tuesday, May 01, 2007

nu är den glada tiden slut slut slut

den här veckan ska jag:

köpa mig en hatt. (den är svart och i halm och har vida brätten och slokar lite lite.)

skriva om kunskapsöverföring genom utbildningar av olika slag. (genusvetenskap på universitetet såväl som tjejjoursutbildningar)

fundera kring hur mycket jag vill ha med om separatism. (det är jätteintressant men kanske något av en sidhistoria)

utveckla resonemang om metod. (om hermeutik och betydelsen av förförståelse. särskilt det sista är viktigt eftersom jag är rätt så geggigt inblandad i några av mina intervjuer.)

se en film. (antagligen goya imorgon eller så, men gärna också om morgondagen vet man aldrig. se mer på fyrisbloggen.)

äta lunch med goda vänner gärna. (inget inplanerat alltså, så det är bara att ringa!)

göda tomaterna med benmjöl. (yeack säger jag, måste säger mamma, gottigotti säger tomaterna)

5 comments:

S. said...

Tomaterna hade säkert blivit glada (och goda) av nåt slags bajs också tror jag. Men vad vet jag...

Pax för en lunch!

Anonymous said...

Jag har varit gödningsvägrare ett tag. Har visserligen kvar en flaska ekol. gödning som vi köpte på Konsum för några år sedan. Just nu "as I write" så hör jag en Glocalnet-reklam där det visas bilder på JAS-plan och Doktor Kosmos sjunger "sälja vapen är lågt, men inte lika lågt som Glocalnet". Jag måste smälta det men på några plan (ej JAS-plan) så skänker det lite hopp. Jag tror att Änglamark-gödningen är för gammal. Dagens Live-Snooker börjar nu, Ronnie O'Sullivan presenteras som "the Rocket" och för all del, men jag tyckte det var roligare när han kallades för "the Essex Exocet". Som du förstår så tycker jag att lunch är en fantastisk idé.

Anonymous said...

P.S. Du kommer att bli skitsnygg i hatten!

Anonymous said...

jag är grymt snygg i hatten! helst vill jag ha en snygg audrey hepburn-klänning till.

benmjöl är liksom som bajs, fast för tomater. lite äckligare och mer malda ben bara.

J: närhelst det passar dig!

Anonymous said...

Jag såg reklamen igen och det var nog inte alls Doktor Kosmos. Men det var en kul reklam hur som helst.