Monday, May 14, 2007

handsvett och magklump

Darrade gjorde jag också. Det var precis innan handledningen idag, den allra sista. Nu vet jag i alla fall vad jag har att göra. Det är en del, men inte på något sätt orimligt mycket.

Eftersom jag för en gångs skull satt vid en pc passade jag på att köra stavningskontrollen i word. Jag upptäckte till min förvåning och förtjusning att jag konsekvent hade missat minst en ofta två bokstäver i ord som feminist, feminism och feminister. Bra där.

Min handledare tycker att jag ska muta mig själv med glass och andra goda saker så jag orkar hela veckan ut. Parmesanost är därmed inköpt så nu tror jag att det ska bli god god god tomatsås med färsk basilika och oregano, svartpeppar i massvis och ekologisk parmesan.

6 comments:

S. said...

Lycka till med finslipandet, och jag tycker verkligen du ska lyssna på din handledare angående mutorna... Jag måste nog muta mig lite för att orka hålla lågan uppe nu när jag inte hinner i tid. Men jag har sökt mitt första jobb nu, lite läskigt.

Anonymous said...

Hej! Idag hade institutionen för lingvistik och filologi sitt första möte om en ny jämställdhetsplan. Den gamla var som bekant obefintlig. Prefekten, vice prefekten och studierektorn var bland annat närvarande, samt undertecknad. Jag tänkte bara fråga dig om du har några tips till oss i vårt fortsatta arbete. Men sådant kan vänta tills du har skrivit färdigt uppsatsen, om du inte har tid just nu. Jag ville bara berätta att jämställdhetsutbildningen har satt åtminstone en boll i rullning i alla fall :)
/Ina

Anonymous said...

Snart, snart är Em klar! Lyllos du. Självklart kommer jag på din examensfest, du har nu bjudit mig två gånger och det står i min almanacka :)

Anonymous said...

ina: vad kul att höra! min hjärnkapacitet (ja egentligen typ all kapacitet...) är rätt så nedsatt för tillfället och det enda som hoppar ur mig är tankar om subjektets kontinuitet i relation till processuell (å ja, finns det verkligen något som heter så?) identitet. Fråga mig gärna vid senare tillfälle så kanske jag får ur mig något klokt. Men så länge så är väl konkret och anpassat till institutionens specifika situation det viktigaste.

Catta: Ja alltså jag har inte koll på nåt för tillfället. jag blir bara lite orolig för att jag ska ha missat nån som sen blir olycklig för att jag inte har bjudit den. För övrigt så innebär inlämnandet också någon slags identitetkris, för vad är jag utan min uppsats? Med lite distans dock.

Anonymous said...

Tack så mycket, Em, I'll keep you posted ;) Jag är riktigt nyfiken på din uppsats, varmt lycka till med slutspurten!

Anonymous said...

Nu hamnar jag efter ett antal mer viktiga kommentarer, men basilikan i min kryddträdgård mår väldans bra så ifall du får slut så får du styra kosan hit. Jag gillar den gröna vattenkannan.