Wednesday, May 23, 2007

det är ju det här som är jag

Jag behöver inte mer än ett par sommarskor. Mitt hår funkar bra som det är och annars kan jag klippa det själv. Jag har mer kläder än vad jag behöver, det enda jag behöver är att tvätta. Mina tomater växer och jag har färska kryddor i köksfönstret. Jag bor på gångavstånd från det mesta och de flesta jag bryr mig om. Det finns en cykel som jag kan ta om jag fixar till den. Jag är en jävel på att baka bröd och jag gillar vitkål. Vill jag fixa saker hemma har jag säkert fem olika färgburkar i garderoben och metervis med vackra tyger. Jag har en fin balkong och en gräsmatta utanför och fina vänner att umgås med. Drömmar är drömmar är drömmar men de riktiga viktiga handlar inte om snygga skor och coola frisyrer och flådiga fester utan om att jag är jag och kan göra det jag vill. Och det kan jag.

No comments: