Thursday, May 31, 2007

Tårta, tårta eller annan tårta?

Chokladtårta eller tårtatårta?

Jag menar chokladtårta är chokladtårta är chokladtårta och jag bjuder ju alltid på chokladtårta. Det enda som talar emot är väl just att jag bjuder alltid på chokladtårta. Tårtatårta är ju också gudomligt gott!

Jag gillar tårta. Jag blir lite till mig av att jag ska baka tårta. Mycket tårta. Hur många tårtor kan det behövas? Det får aldrig finnas för lite tårta. Man ska kunna ta flera gånger. Tårtmätt ska man bli.

8 comments:

Anonymous said...

Jag röstar på chokladtårta! Förändring är förnedring vet du. Men tårtatårta kan också vara gott, om den är hembakad!

Anonymous said...

chokladtårta med hallonsås och vispad grädde är ju liksom alrig fel. kanske ska jag slå till på den franska med blockchoklad?

Anonymous said...

Mmums. Jag är hemskt förtjust i den med hallonsås som du brukar göra (nu låter det som att du gör tårtor hela tiden. I wish!). Alltså, tårta är ju verkligen ett väldigt konstigt ord insåg jag just. Det låter ju helt knäppt!

Anonymous said...

jag skulle nog behöva låna en kakform eller två så att jag kan göra mer än en i taget...

S. said...

Det låter grymt gott med chokladtårta med hallonsås! Mmmmm...

Anonymous said...

Jag har en kakform med i teflon med löstagbar kant som du kan få låna! Har även limpformar, som det också går bra att baka kaka i. Kom bara förbi så får du låna!

Anonymous said...

du är en pärla! det enda som förmörkar solen nu är vetskapen av att festen skulle bli såå mycket roligare om jag köpte ett par fina lila lackskor. ehrm.

Anonymous said...

Man får fler kommentarer på bakverk än på samhällsanalys, visst är det typiskt. Jag äter gärna chokladtårta.