Monday, May 21, 2007

och sen blev nu

Ja alltså jag har lämnat in den nu.

Uppsatsen är inlämnad.

Ingen mer uppsats att skriva.

Vad gör du?
Jag skriver uppsats.
Nej inte längre.

Vad ska du göra imorgon?
Plugga som vanligt. Måste säkert sitta hela dagen.
Nej jag ska sova ju. Länge. Och kanske köpa jord sen.

Mina rutiner har tagit slut. Jag ska inte gå upp tidigt, dricka kaffe, hoppas att det finns en brödbit kvar någonstans, gå hemifrån, sitta i en källare/läsesal, dricka kaffe med andra som stressar, äta lunch, skriva mer, gå hem och vara helt slut.

Jag ska vara ledig. Ursäkta, men det har jag inte varit sen i juli förra året. Kan någon vara snäll och genast tala om för mig hur man gör?

För ett år sedan drygt kom jag tillbaka till Uppsala med målsättningen att bli klar. Jag ville avsluta kapitlet Uppsala med ett sista år. Jaha. Och nu då?

Huvudet är tomt.

2 comments:

Anonymous said...

Åh. Vad skönt, min vän. Andas och njut av ledigheten. Bara var.

S. said...

Mm, försök att bara vara även om det kan vara nog så svårt. Annars kan jag ge lite tips på hur man slöar (hur man är ledig på riktigt vet jag dock inget om) och så kan du kanske tvinga mig att plugga? Jag är så grymt uttråkad idag. Och alltid redo för en fika eller en promenad eller alkohol...

Nä fan nu ska jag nog bege mig ut i duggregnet. Det duger inte att sitta här och äta kakor och lyssna på PJ.