Saturday, May 12, 2007

kultur och natur

även den mest flitiga kan behöva en paus ibland. således packade vi imorse ihop oss ett par stycken och tog bussen ut till wik och wikdagen. Vi såg intressant konst och mindre intressant konst, men allra främst var vi på en fin textuppläsning av eleverna på skrivarlinjen där. jag blir alltid lite nervös inför sånt, jag är så rädd att någon ska vara sådär katastrofalt dålig att man bara vill sjunka genom jorden. den här gången hade jag dock varit orolig i onödan, det var suveränt! vi sov sen en stund på en gräsmatta och bestämde oss i den rätt slöa andan som rådde att skippa såväl teaterföreställning som konsert och istället gå en sväng i den vackra skogen som finns där.

jag hann inte vara hemma i mer än tio minuter sen innan min favvoelvis dök upp och tillsammans ska vi om en stund vandra ut till flogsta och se på schlagerfestivalen och äta massor av snacks.

No comments: