Monday, April 30, 2007

det är över nu

I sann valborgsanda ligger jag i min säng och klockan är tjugo över tio. Vad jag inte riktigt kan förstå är de som orkar hålla igång hela natten. Jag har i alla fall champagnefrukostat (och i sista minuten valde jag den mindre städade framför den mer städade, för gamla tiders skull) picknickat i ekonomikumparken med resten av uppsala, sjungit elviskaraoke, slöat på en balkong, ätit pizza, dansat i ett vardagsrum och ätit chokladpudding. Nästa år får det banne mig vara nog, då åker jag någon annanstans och tittar på en majbrasa i goda vänners lag.(flodis, hoppas att ni hade trevligt!)

Imorgon är dagen när jag borde demonstrera tycker jag, men motivationen strejkar, demonstrationer är inte min grej. Jag kännner mig nästan alltid bara löjlig.

4 comments:

Anonymous said...

Jag kände lite så jag med... den här valborgshelgen var nog min sista i student-Uppsala...

Anonymous said...

Tror jag klarar mig jag med, även om jag hade trevligt igår.

Anonymous said...

Jag gick också och la mig vid 22 snåret. Allt för att jag skulle vara pigg idag, har nu demonstrerat och känner mig lycklig och mindre ensam! Upp till kamp!

Anonymous said...

catta: påminn mig nästa år om att jag ska åka härifrån!

emma: bra gjort!