Wednesday, April 11, 2007

Så bort all min feghet jag hör min framtid till

Det är så mycket nu, så mycket som händer och så många val som jag funderar över. Om jag ska välja, hur mycket och vad det kommer att betyda att välja det ena eller andra. Vad innebär varje val att jag väljer bort av bara farten? Vad går att kombinera och vad går inte?

Under tiden glädjer jag mig åt småsaker. Som att en intervjuad elitskidåkare säger att han gillar alla filmer med Hugh Grant. Men hallå, det gör man ju bara inte. Eller åtminstone håller man tyst om det. Särskilt om man är sådär lite idrottsmacho. Men det värmer min själ.

Fantastiskt roligt är det också att det finns en tidning som heter Köttbranschen. Jag är sjukt fascinerad av ordet kött och vad det ger för associationer. Jag tänker brutalt och blodigt. Och jag funderar lite på hur det känns att varje morgon gå upp och gå till jobbet på tidningen köttbranschen?

Uppsats skriver jag ju också, men det går trögt. Imorse höll jag på att missa den viktiga tidsgränsen för när jag inte längre kommer hemifrån före lunch. Ge mig inspiration någon!

7 comments:

Anonymous said...

I Töcksfors finns en stor livsmedelsaffär som heter Kötthallen. Mmm...

emelie said...

Det är ju helt fantastiskt!

S. said...

Meeeera kööööött!

emelie said...

ja men för att förtydliga så bryr jag mig inte ett dugg om tillagat kött, det är mest äckligt och ofräscht. Det fascinerande ligger i blodet och musklerna och slasket och mustigheten. Och i själva ordet som ligger så fint i munnen.

S. said...

kkkkööött. jo det är rätt skönt att säga. och jag kan inte låta bli att tänka på lilla prinsessan madeleines korvstoppande. jag tycker fortfarande att det är vansinnigt roligt. ungefär som när dom säger "kööött-buh-le" på Hiphip.

rått kött kan vara ganska vackert faktiskt. en biff med lite fett tex. fin färg. lite intressant konsistens.

Anonymous said...

Testat råbiff? Yummy!

Anonymous said...

Jag har haft föreläsare från Svensk köttinformation.. och från Mjölkfrämjandet. Jag tycker det är lite kul med branschorganisationer som vill främja ett visst livsmedel.
För övrigt så hatar jag val. Inte helt logiskt och jag tror inte jag skulle vilja leva ett helt liv utan att få välja något alls men det är liksom för många val.