Saturday, April 28, 2007

Paus igen

Det är rätt skönt ändå att glida omkring på stan i fina färglada kläder och solglasögon och vara sådär klädsamt bakis. Det är då man ramlar in i vänner och bekanta och känner att livet liksom leker. Mindre kul är det när man upptäcker att ens cykel inte alls står vid stationen. Men vad sjutton, den höll ändå på att ramla i bitar och det finns saker som är viktigare.

Jag vidhåller att The Concretes är sjukt tråkiga. Om det nu är någon som hade tänkt protestera. Det hindrade mig dock inte från att ha kul och njuta av upptäckten att jag faktiskt känner en massa folk i den här stan!

Valborg är galet, redan nu är rabatterna på stan inhängnade med staket. Ekonomikumparken har varit skräpig i två veckor och folk verkar liksom ha släppt alla allvarliga tankar för ett slag. Så vad kan man göra, är jag nu kvar i stan är det bara att acceptera och hänga på och ta livet som det kommer för ett par dagar.

3 comments:

Anonymous said...

Att vara bakfull(som jag vanligtvis hatar)låter underbart om man jämför med att sitta i en datasal och försöka skriva så pass mycket att man med gott samvete kan fira lite Valborg. (Behövde bara säga att det är lite synd om mig som sitter och pluggar.)

emelie said...

åh jag tycker självklart synd om dig! har för övrigt starka planer på att äta frukost hos dig på valborg! kram.

Anonymous said...

Concretes är tråkiga? Sooo last hour ;)