Friday, April 06, 2007

påsken

Nä, skriva pm har jag ingen inspiration till idag. Men ändå, jag sitter här framför min dator och är inte särskilt stressad. Solen värmer genom fönstret och det är lugnt och välstädat. Och det är väl kanske långfredag trots allt. Jag skulle ta på mig nåt förut som jag kunde ha när jag äter middag hos pappa med familj och det tog emot att ha påskigt färglatt. För äggens dag är imorgon, idag handlar det om sorg.

Mamma sa i telefon imorse att långfredagen är ju ändå långfredagen. Jag invände såklart, sa att det funkar inte när jag skriver uppsats. Men sen sitter jag här och inser att jag håller med någonstans. Låt oss tänka på sorgen för ett ögonblick, för slutet utan hopp. Jag tror att om vi gör det den här dagen kan vi också tillåta oss att känna hoppet och framtidstron på söndag.

3 comments:

S. said...

Jag har haft lite för mycket långfredag det sista halvåret så jag tror inte jag pallar det. ;)

Anonymous said...

Så passiflora och tänk på Jesus, hoppet kommer naturligt när de gror. /J

Anonymous said...

passivadå? ;)