Sunday, April 08, 2007

påskdagen

Det är skönt att vara ensam ibland. Ströva omkring, vandra långsamt genom staden som är min. Jag vet inte när jag sist drack en kopp kaffe för mig själv på stan. Ofta förr. Idag.

Ibland vill jag inte prata med andra, och inte heller tänka särskilt mycket. Låta omvärlden passera utan kommentar. Det börjar ändå så snart igen, det snurrar fort fort och intensivt. Idag tog jag ledigt från världen.

Men sen ändå vill jag bemöta bemötas och fick det fint framåt kvällen. Imorgon ska jag njuta ännu mer av goda vänner och bröd som bokstavligen delas. Brödet som delas är också tron på framtiden.

2 comments:

Anonymous said...

Dom där dagarna när man bara inte vill prata eller tänka är så mycket trevligare när det är sol ute. Jag har lite av en sån dag idag. Fick du mailet förresten om uppsatsen?

Anonymous said...

jepp. har inte kollat än dock. tar det imorgon. tack så jättemycket!