Friday, April 27, 2007

för er som inte har något bättre för er, eller som behöver något bättre att ha för er

Jag är ju inte sådär med i svängen att jag läser hippa tidningar. Däremot läser jag ofta kommentarer som dyker upp på olika ställen. Och ibland är det så förbaskat bra! Karolina Ramqvist är något på spåren, men den här bruden är snäppet vassare! Hon skriver bra om män och sex och naturlighet. Precis den fredagsunderhållning som behövs just nu när Uppsala håller på att spåra ut i fyra dagars sorglöshet.

4 comments:

Anonymous said...

Sorglöshet. Ja, låt oss skippa allvaret för ett par dagar

Anonymous said...

Själv inledde jag helgen med en porrdebatt, det går det med. ;) Patriarkatet ligger ju aldrig på latsidan så... ;)

Anonymous said...

Starka, feministiska kvinnor imponerar alltid stort på mig. Som den här Marie, som du har länkat till. Och du själv (om man får säga så). /Ina

emelie said...

tack så mycket ina! jag tror ju också att vi behöver kollektivet för att kunna vara starka, och vetskapen att det finns många omkring mig som tycker som jag gör att jag kan hålla huvudet högt även när jag egentligen bara vill lägga av. Och när man håller i en utbildning och får så fantastiskt bra respons, då klarar man ju allt för ett tag! Tillsammans är vi starka helt enkelt.

Till er andra säger jag Ja! respektive Du är grym!